Blandade nöjen

Hallååå Folket! (som Saskia skulle säga)
Tänkte uppdatera lite kort om vad som hänt.
I fredags träffades vi några stycken hemma hos Olle "Skidvallan" Sidvall. FC TAN var såklart där och livade upp stämningen rejält. Vi spred diverse budskap i olika delar av lägenheten, vi snodde folks huvudbonader (Fia och Malin i glassiga hattar och Saskia i jordgubbsmössa) och vi lekte fotografer.
Efter vistelsen hos Sidvall drog vi ut i Stockholmsnatten...

Lördagen tillbringade Saskia, Sofia och Malin på olika håll. Saskia hängde med Bross, Sofia körde en "Extreme Home Makeover" i rummet sitt och Malin vistades på Värmdö för att coacha barn i Beachhandboll. Något som hon återkommer till senare. Det var dagen det. På kvällen skulle nämligen de tre medlemmarna mötas.
Biobesök var det som skulle underhålla trion den här kvällen. Och nog underhölls vi; ibland av filmen, ibland av en viss person som också befann sig i salongen, men oftast underhölls vi av varandra.

image27



Nu tänker jag(för er som inte har förstått det ännu: Malin) delge er lite av min handbollshelg. Så ni som finner detta ointressant var så goda att hoppa över kommande text.
Happening: Värmdö Beachhandboll
Plats: Grisslinge
Kort resumé: Mina 95-tjejer spelar gruppspel på lördagen, slutar som gruppsegrare efter fem raka vinster. Går till A-kvart som spelas på söndag morgon. Vinst. Vidare till A-semi mot Huddinge (tål att tilläggas). Vinst!! Går till final, vinner finalen rätt överlägset (ja, jag gillar att skryta när det kommer till mina tjejer) och helt plötsligt står jag där med medalj runt halsen och bucklan i handen. Mäktig känsla.

Det slog mig att mina tjejer är 12 år gamla. Det är lika gammal som jag var när jag började träna dom. Jag har tränat mina tjejer i sex år. SEX år! Jag börjar bli gammal... 


Så, det var det om det. Imorgon väntar skoldag, men inte vanlig skoldag. Imorgon är det "Resursdag". För er som inte vet vad det innebär så ska, enkelt förklarat, treorna ta hand om ettorna och tvåorna. Det kan säkert bli...kul.

Skulle vilja avsluta med ett citat från fredagkvällen "Alltid i dimman!"

See ya! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0