Höst(lov).

Är det bara jag som tycker att det är kallt ute? Okej, man kan tycka det är kallt ute i augusti, men nu snackar vi tunga grejer. Jag tycker det är riktigt kallt ute nu. Och detta innebär genast att nästa fråga lyder: När tusan blev det så kallt!?
Nu tänker förmodligen hälften av er "hallå, vakna tjejen! Det är faktiskt oktober, faktiskt snart november".
Okej, men jag är inte riktigt inställd på det än. Jag är fortfarande kvar någonstans i slutet av augusti/början på september. Då är det varmt ute.

Jaja, kylan innebär att jag går runt och huttrar och muttrar "snart kommer väl snön också"... Sen kommer jag på att jag faktiskt tycker om snö!
När snön kommer då blir allt så vitt och ljust!
DESSUTOM, mina vänner, kan man roa sig åt två av mina favoritaktiviteter: Snöbollskrig och knuffa ner folk i snön!
(nej, det här innebär inte att det är okej att knuffa ner mig  i snön när som helst).


Hursomhaver är det i alla fall höstlov nu. Eller lov och lov... Vi har så mycket plugg att det istället för höstlov borde heta "Plugga-hemma-istället-för-i-skolan-veckan" som Isabelle så fint döpte det till.
Så mycket tid kommer gå åt till skolarbete, fast knappast så mycket tid som egentligen borde avvaras.. men vad fasen vi har faktiskt annat för oss än skolan (även om våra lärare inte verkar tro det..)
Vi har inte så mycket bestämt än.. men vi vet att vi ska fira Thomas på onsdag! Det kommer bli klockrent!

Ta hand om er!
Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0