Karl-Bertil Jonssons (och min) Julafton!

Det bästa med julafton, förutom släkt och vänner, julklappar och all god julmat...

....är väl ändå Karl-Bertil Jonssons Julafton!
Tage Danielsson var ett geni och varje Julafton klockan 19.00 sharp sitter jag och min familj bänkade framför vår 37 tum LCD-tv och skrattar oss igenom den fina lilla julsagan. Hela berättelsen är så genialisk och pappa älskar den så mycket så jag var tvungen att köpa den i barnsagabilderbok till honom när jag var blott 10 år.
Små kommentarer så som..

- "Vill du lukta på glöggen pojk!?"
- "Och hans ömma moder fick något religiöst i blicken.."
- " 'God Jul Önskar En Okänd Välgörare' "
- "Det var mig det finaste jag har hört, vill du ha ett fikon?"
- "Har jag närt en kommunist vid min barm???"

..har blivit lite av internskämt i min familj tacka fan för det ;)

Hahahahahahahaha! Jag säger bara genialiskt!
Nästa julafton är det dags igen och jag hoppas att ni sitter bänkade precis som jag kommer att göra. Tills vidare om jag får ett riktigt Karl-Bertil Jonsson sug får jag ta fram pappas bilderbok och skratta åt alla bilder!

God Jul på er allesammans!

Sofia

image43


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0